Sabtu, Mei 01, 2010

Bahagianya mereka. Indahnya hari ini.

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum and greetings.

Malam tadi aku tak check via internet, coz malas nak online. Nak tengok citer feveret kat KBS World, Two Days and One Night. Lame giler tak tengok. Berbulan-bulan rasenye.

Pas tuh, aku anto gak sms kat UPU. Memule cool, tapi akhirnye gementaq gak. Tapi, dapat sms, blum lg bukak khidmat check upu. Dia suwoh bukak kul 12tgh hari 1st May 2010. Okey, no hal lah.

Malam tido nyenyak, walaupun tido dah nak dekat kul 1pg. Yep, rutin harian tido lambat. So, tengah sedap-sedap mimpi indah, aku hampir dah nak terjaga coz mak panggil nama aku. Bila aku sedar dalam keadaan mamai, mak peluk aku. Serious. Mak peluk.

" Billa.... dapat... UIA. Dapat asasi UIA. " . 

Aku masa tuh mamai, tapi minda fully awake. Aku peluk balik mak. Aku tak la rasa gembira, se-gembira mak. Mak la paling gembira. Yup. Dia paaallllinggggg gembira. Mak siap menangis lagi. Terharu aku. Tapi bila mak gembira, aku pun tumpang  gembira.

Pas tu terus gi ngadap laptop, pukul 7 pagi, yang dah sedia on. Mak yang check-kan. Iye. Mak la orang pertame tengok result aku. Bukan aku. Then, tengok web UPU. Memang aku dapat. Dapat ke Asasi Bahasa Inggeris di UIA. Ya ALLAH, alhamdulillah. Barulah terdetik kalimah keramat nih dalam hati. Coz tadi, terkejut dengan kegembiraan mak.

Then mak bitaw ayah. Ayah pun happy gak. Sejak aku dapat result SPM, ayah memang happy giler. Mood sentiase happy. Then, mak anto laporan kat family lain. Opah, Mak Teh, Acu, Mak Ngah, Kak Yati dan sume lah. Ayah pun anto gak laporan. Hehe. Kat Opah dan sedara rapat dia.

Serius, diaorang sume gembira. Aku tak terkata, bila diaorang sume happy. Sebab dalam mulut ade ulser. Haha. Senyum manis je la.

Pas tu, aku pun turut menghanto laopran kat kengkawan. Gembira giler sebab ramai gak geng aku dapat offer IPTA. Ramai gak geng aku dapat UIA. Hahaha, wat kroni kat sana. Dah la Kolej Matrikulasi Johor satu kelas dapat. Ade yang happy, ade yang sedih. Ada yang tak sangka, ada yang keliru. Ada yang cool (macam aku. Heh :D )

Pas tu, pegi Pikom PC Fair kat Dewan Jubli Intan, Muar. Dapat gak la beg laptop utk aku dan USB Fan. Beg tuh boleh gak pake bler masuk UIA. Jimat duit mak. Hahaha

Walaupapepun, tahniah dan syabas kepada yang berjaya. Saya tumpang gembira. Lebih excited dari tengok result sendiri. Hehe. Kepada yang kurang bernasib baik, rezeki lebih yang baik, masih menunggu kamu. Rayuan dah bukak, 1st May sampai 15th May. Hah, pikir la semasak-masaknya, nak wat course ape.

:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan