Ahad, Oktober 11, 2009

Awesome yet dreadful week.. kinda?

Owh yeah.  Hari ni hari Ahad. Maka genaplah seminggu aku dah tak meng-update blog ni. Kepada sesiapa yang sudi membaca karutan aku ni, tima kasih :) .

Minggu ni minggu kedua lepas cuti raya. Errrr. Satu lagi minggu yang agak "Awesome" tapi, "terrible"...
Rumusan cerita.

Ahad, 4 Oktober 2009

Hari ni aku beraya lagi. Kali ni cuma 10 orang saja. Kemeriahan memang kureng la berbanding awal2 serang rumah orang dulu tu. Tapiii..... pada hari ni banyak juga perkara yang tak disangka untuk berlaku, berlaku jua...

Mula-mula beraya rumah Cikgu Bio, pastu g rumah timbalan pengawas yang sekelas dgn aku. Pastu pergi rumah ehem ehem (errr.... aku tak menyimpan apa2 perasaan terhadap ehem2 ni. Namanya tidak bole ditulis disini... :D ). Kat rumah ehem ehem ni lah, aku kene sakat teruk dengan kengkawan. Mak mertua lah, apa2 lah... Pastu g rumah ehem ehem kawan aku, maknya merupakan cikgu, dan ehem ehem tu kawan aku masa sekolah rendah. Pastu g rumah Guru Penasihat Badan Pengawas, merupakan ex Cikgu BI aku masa Tingkatan 1 dulu. Anaknya merupakan manusia yang bg aku, paling kerek skali kat dalam dunia ni. Kerek setebal semua buku teks aku. Tapi, anak dia syok kat kawan aku.

Pastu, g solat kat rumah kawan di Parit Rabu, dia ni cameraman kteorg sepangjang serangan raya ni. Destinasi terakhir adalah rumah ex Cikgu Sejarah aku, masa Tingkatan 3. Aduss,, hujan. Sementara menunggu hujan kteorg buat sesi mengumpat. Hehehe... mane ade... Sesi membongkarkan rahsia. Rahsia pasal apa? Alah... beselah. Rahsia yang budak perempuan suka sangat nak simpan dan sebolehnya orang lain xyah tahu.... Aku pun membongkarkan rahsia aku.... dengan gembiranya. Cewah. Diaorang yang pakse aku .... XD

Isnin, 5 Oktober 2009.

Aku tak berapa ingat apa yang best masa hari Isnin ni. Perhimpunan ada cm bese. Ah, borang matriks dapat hari ni. Alhamdulillah sampai juga ke tangan ini. Mulalah, pemburuan sijil-sijil giat dijalankan. Ada kelas Bio petang tuh. Balik rumah,,,, lepak. Setat dari masa nak masuk Isyak sampai kul 1 pagi, Hah. Amek ko. Aku letih gler.


Selasa, 6 Oktober 2009

Sijil-sijil sudah dapat, amik yang penting aja~ petang pergi photostat. Beli setem kat pejabat pos (p/s: Aku rasa second time aku beli setem... :D ). Balik umah sudah terlepak. Alhamdulillah petang tu xde kelas. Abes aku. Kepala pening untuk memikirkan pilihan kolej matriks. HUhuhu... Aku pilih Johor, Pahang n Perak.

Cerita sekolah? Hurm.... yang best2 adalah rahsia. Hehehe....


Rabu, 7 Oktober 2009

Siap isi borang, hantar hari ni. Bila aku ckp kat mak ttg kolej pilihan aku, mak mengamuk sebab amik kolej kat Pahang. Ayah pun sama. Peh, aku memang tahan air mata masa tu. Kata-kata parents aku memang pedas bak wasabi. Alih2 ayah suwoh tuko alamat sedare aku kat Ipoh dan letak pilihan kolej sume kat utara. Parents tak tahu, kolej terbaik sume kat selatan.

Aku g sekolah sambil menangis atas basikal. Kenelah juga tuko alamat. Kalo setakat tuko pilihan ok lagi la.... Peh.... sabo wahai diri. Aku tak tahan. Last-last aku menangis gile2 kat dalam bilik Ketua Bidang (nak dapatkan cop pengesahan kat sijil2 meh...). Drama sedih pun berlangsung depan budak2 yang masuk dalam bilik tu. Aku pun sengal gak. Pesal bole menagis dalam bilik Ketua Bidang. Dah lah masa tu penuh dengan budak laki2 lak tu.

Aku tak tuko alamat pun. Degil? Ayah aku kata aku ni dah jadi degil. Aku pun rasa begitu.



Khamis, 8 Oktober 2009.

Settle hal borang matriks. Tenang hidupku....

Selepas aku bongkarkan rahsia aku masa sesi membongkarkan rahsia tu, banyak perkara yang aku xsangka akan berlaku, berlaku jua. Ayat ni kuar dari mulut budak LELAKI tingkatan empat yang berada di atas kelas aku (masa ni diaorang lepak kat birai, masa tu gak aku keluar T_T, nak g makamal komputer kayh?)

"Nak cari F, eh? "

Pastu, dia betul-betul panggil nama budak F ni. Aku lak menjerit dari bawah

" WEH! TAK PAYAH LAA... JANGAANNNN!!! "

Pastu aku lari masuk ke dalam, kat koridor. Kengkawan aku pun serbu aku. Muka diaorang cuak gler. Satu persolan yang bermain kat dalam fikiran aku, dan dalam fikiran kawan2 aku. " camne diaorang boleh tahu?"

sampai sekarang aku tak tahu. Pergh, cam siut pun ada. Buat muka aku jadi merah pun ada. Kawan aku pesan, jangan berikan reaksi tu... nanti lagi jelas la diaorg tahu... Pastu ada sorang lagi kawan aku kata, " Bell nampak relax je, kita yang kawan-kawan dia jadi cuak"

Sabo wahai diri~


Jumaat. 9 Oktober 2009

OK. Kesinambungan cerita yang tak terjangka itu berlaku jua pada hari ni.

Mula-mula masa nak bertolak ke surau yang tak sampai 1 marhalah (dekat la tu. tapi kteorg tetap lambat ), aku dok kat bawah birai tingkat dua. Kali ni budak lelaki lain lak. Ada sorang dua yang aku kenal. Pas bertanya ringkas pada dia ttg seperkara, aku menoleh ke tempat yang lain.... entah la aku tak perasan apa yang berlaku. Alih-alih aku dongak atas. Dah ada budak lelaki sengih-sengih. Hish!
Kawan aku pun sengih gak? Pesal??

Sambil berjalan ke surau, dia beritahu " Tadi ko tak perasan ke? Si, S dan kengkawan dia ada panggil seseorang dan tunjuk ke bawah, ke arah kita tadi. Pastu wei, aku nampak F keluar tengok ke bawah cari sesuatu. Pastu dia blah. "

Aku dah cam.... T_T  campur  0_0. Bukti cerita dikukuhkan dengan adanya saksi kedua menceritakan perkara yang sama kat aku.

Rehat,

Kawan aku mintak aku temankan dia ke tingkat atas, sbb nak jumpa dengan budak F. Mula-mula tak nak. Tapi, aku teman je lah. Kat tangga je. Budak perempuan dari kelas si F, sapa aku,

"Hai Kak Bell. Cari F ke?"

Aku aplikasikan nasihat kawan aku, maka dengan buat muka selamba-menyampah aku "Buat apa cari F? "
Mereka pun kecewa. YESS! "Alah, nak mengacau sedikit pun tak boleh." Ho yeah....

Pastu tiada cerita menarik...

Aku kene denda berdiri kat belakang sebab aku tak bawak kertas 3 Trial Physic... heheh... den lupa la. Keje dah siap. Lupa dowh!

Kayh . Aku nak pergi sambung blaja. SPM dah tinggal 39 hari lagi nih. Dah lah sistem pengredan dah tuko. Menyusahkan pun ada.... nak dapatkan A+ bukannyer senang..... T_T .

Sabo wahai diri~

4 ulasan:

L. berkata...

hahaha..padan muke..
yg pi kasi tau sume org tentang rahsia ko knape..
kan dah kene akibatnye..

pasal pengredan markah tu camne..
aku tak tau pun..
tlong jelaskan..

Saobell berkata...

kurang asam lo!! bukan nak tenangkan jiwa yang kacau ni... ceh...
erm, rahsia tu diorng dah tahu awal2(kengkwn aku jew), tapiiiii diaorg nk confirmed dgn aku. aku pun sengal gak. pesal bitaw.. hehe

cmni.
skrg dah xpakai A1 A2 B3 B4...etc etc,,,
skrg pakai A+, A, A-, B+, B, C+, C, D, E, F dan G,,,
nak dapat A+ bukan senang! aku rasa la, takat 90>>> tu baru dapat A+

ketaq lutut na?

L. berkata...

ok la..
susah nak dapat A+ tapi dorng kasi senang nak dapat A-...
jgn sampai thun aku dorng tuko gred lgi sudah..

takkan ketaq lutut kot???

Saobell berkata...

elo.... diaorg setat guna sistem ni tahun ni, dan belanjutan ke tahun2 yang akan datang... ^_^

Catat Ulasan