Jumaat, Oktober 30, 2009

Cili padi.

30 Oktober 2009

18 hari lagi nak pekse SPM.

Aku pun tak tahu la, kenape dugaan semakin nak dekat SPM ni, datang dari pelbagai cara.... hanya iman yang utuh boleh mengatasi
masalah seperti ni.

Bengang. Memang bengang.
Aku bengang dengan diri aku, yang kurang semangat untuk study dan masa belajar tak bersungguh-sungguh.

Aku bengang dengan persekitaran aku.
Situasi hidup aku kian tertekan.

Cubit peha kanan, peha kiri terasa juga. 
Itu yang aku dapat rasakan sekarang ni. Bestfriend aku dilukai. Mana taknya aku bengang. Coz bestfriend aku slalu cter masalah ni.
Aku bukan seorang manusia yang mudah naik angin.
Wa respek sama lu la, kalo lu pandai wat aku naik angin
Bukan "hot", bukan geram, bukan menyampah dan bukan marah.
Ni naik angin.

Setakat ni, JERI aku stabil sedikit. Bestfriend aku dah sah-sah, kestabilan E dia kurang dari aku.
Sebagai kawan kene la tolong. Dia dah tolong aku, aku harus tolong dia.
Aku tak berada dalam situasi dia. Tapi, bile aku cuba membayangkan situasi "kawan makan kawan" (sangkaan aku pada masa ni)
kene kat aku, kerusi kat depan aku bole melayang sekurang-kurangnya 0.2 meter.

Mungkin salah seorang daripada kawan aku akan membaca entri ni.
Biarkan. Aku nak korang tahu sesuatu.

Kawan yang senang untuk memaafkan kesalahan teruk yang ko penah lakukan kat dia,
bukan bole jumpe kat tepi jalan la.
Kawan jenis ni, korang sepatutnya lebih hargai dari kejar yang menjadi punca masalah antara ko dengan kawan ko yang pemaaf ni.
Sounds kasar rite? Aku memang kasar pun. Hakikatnya aku sememangnya seorang yang kasar.
Nak terasa hati, suke hati korang la.

Cume aku nak ingatkan je.
Hargai kawan yang ada kat depan mata ko.
Aku baru sedar hakikat ni, hari ni. Hari aku tulis entri ni.
Aku tahu, sapa la aku nak sound orang kan~ aku pun sama jahat cam ni gak.Tapi, sebagai kawan aku ada hak.
Bak kat ayah aku, orang yang pernah buat salah yang sama,
layak menasihati orang yang melakukan kesalahan yang sama.

Dan tolong lah wahai diriku dan dirimu,
jagalah hati orang lain. Jangan sampai terluka.
Senang ke nak sembuh luka kat hati yang sorang pun tak leh nampak??
Bole pakai Salonplas atau mane-mane " plaster murah " ??

Bro, sume orang buat silap. Jangan fikir diri sendiri perfect.
Hari tu aku kene, hari ni kau pulak.
Allah swt tu MAHA ADIL  wat...
setimpal~ apa yang kau buat kene kat kau balik....
jadi, fikir-fikirkan la...

p/s: sape yang makan cili dia yang terase pedasnye. kepada sesiapa yang dah terase hati dgn aku, aku nak kata "mintak maaf".
pastu cube pikir balik, apasal ko terase hati dengan aku. 

p/s/s: ni hakikat sebenarnye diri aku. aku dah tak tahan nak kawal rase bengang ni. aku tulis la kat blog. =)

p/s/s/s: penulis adalah seorang yang sensitif


Tiada ulasan:

Catat Ulasan