Rabu, April 07, 2010

Cinta Sufi.

" Sekali ku rebah, berjuta kali ku bangkit "




Itulah tagline kali ini untuk novel terbaru karya Novelis Thriller No. 1 Malaysia, Ramlee Awang Murshid. 
Hohoho, terima kasih aku ucapkan kepada bestfriend-ku, Senah yang sudi merempuh lautan manusia yang sangat-sangat sesak dan padat di Pesta Buku Antarabangsa bertempat di PWTC, demi Cinta Sufi. Syok lah! Novel nih dah lama dinanti-nantikan oleh semua peminat triologi Bagaikan Puteri (mungkin? ).

Sampai kat tapak tangan nih, Rabu minggu lepas. Habis baca Cinta Sufi, semalam - Selasa. Alahai, saje je lambatkan pembacaan. Sayang nak habiskan :P . 

Tapi best. Rugi kalo tak beli. Iye, rugi sesangat. Dan,, tak mau citer spoiler kat sini. Sebab, saya antara golongan yang tak suka spoiler :D

Cam yang tercetak kat belakang novel tuh, ada peperangan, ada cinta tiga segi, ada hantu... ehh... ade makhluk terlaknat, dan ada macam-macamlah. Tapi yang bestnyer kan, Safuddin Jalis atau Laksmana Sunan tuh, boleh pulak bertemu dengan Puteri Gunung Ledang. Hihi~ Pas tu kan, kat hujung-hujung citer tu best tau. Diaorang berperang, pas tu Laksmana Sunan, Datuk Laksmana Hang Tuah, Hang Lekiu dan Panglima Awang Bagan bergabung. 


Ape yang syoknye, naluri dan firasat aku bersatu mengatakan bahawa, Cinta Sufi yang diberikan nafas baru ni, tak habis lagi. Cam ade sambungan. Hohoho~ Mantop, mantop... Aku suke citer yang ade sekuel sekuel nih. Baru best.

Antara faveret quote aku dakam Cinta Sufi:

" Suburkanlah cintaku kepada-MU "


Nota kaki: Rasenye, boleh wat tempahan kat kelab RAM bg sesape yang terlepas :)  klik sini. untuk maklumat lanjut .

1 ulasan:

mamariz berkata...

suka baca buku ini

Catat Ulasan