Selasa, April 20, 2010

This time, is the 3rd one.

Assalamualaikum wbt and greetings.

Teringat pulak kata-kata Kak Eemir, "Persahabatan, sekali ia retak, boleh disambung tetapi retaknya tetap ada."

Walaupun sudah dua kali situasi cam tu berlaku dalam hidup aku, tetapi aku tetap menafikan apa yang Kak Eemir kata. Sebab, antara kawan aku, ade gak goyah persahabatan tapi bler lepas situasi "retak" cam ni berlaku, diaorang jadi lebih rapat dan lebih memahami satu sama lain.

Tapi, bila aku mula mengalami situasi "retak" buat kali ketiga, aku mula untuk akui, dengan berat hatinya, kata-kata Kak Eemir tu ada benarnya.

I wanna be a tough cookie. To have a strong heart and strong soul. I even determined to become a "cold-heart person", in order to avoid hurting people or to be hurt by people. I even holding up myself from being so fragile.

But then, even so I'm doing those determination, or turning over myself to cold one, but still.... still... I can't hold back my tears.

It is hard to be the toughest one, I guess.. haha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan