Isnin, November 16, 2009

It's going to be dawn sooner.

Hari ni, hari Isnin. Permulaan bagi minggu terakhir aku kat sekolah aku yang tercinta, di atas bumi Bukit Gambir yang makmur~
Hypothesis: Permulaan minggu yang sangat baik.

Hari ni gak hari last aku berada dalam posisi sebagai Pengacara Rasmi sekolah ( itulah ape yang kawan-kawan aku beri gelaran kat aku. anyway aku hepi. hehe =D ). Lawa giler susunan kerusi-kerusi kat atas pentas pagi tadi. Teratur, ikut warna dan cantik! Bukan nak angkat bakul (walaupun sedang mengangkat bakul) tetapi, sungguh lawa. Weh, sempat gak amik gambar. Hahahahahaha! Masa itu emas. Masa itu emas~

I said to my junior, Chinese boy (very intelligent fella) , "Today's chair arrangements is very neat and yet so nice"
Hee, speaking English lorh!!

Thanks to those who involved for today's events. Thanks for helping me very much. I shall never forget your good deeds.
Well, I shoulld mention their name here as they sould be appriciated.

1. Lim Kai Xiang. 15. One of my mate called him "Kai" only. Lim stands for his father's family name ( I just knew it today). But I called him "Kai Xiang". Well that's sounds formal. NVM.  Teachers really proud of him and he is the school's precious pearl (metaphor kay? ;) ). He has been helping me sooooooo much from the beginning of this year. I suppose to say thanks to him. Hee. Forgot la. Anyway, biggest thanks goes to him. Good luck in your upper form days dear!


2. Shamsuddin Bin Baharuddin, 16 or Sudin. Sudin kinda joyful partner. He always came suddenly in the PA Room. Geez. But well, he did helped me much. Yet kinda annoys me. But anyway and anyhow.... I don't really close to him la. Kuikuikui.


3. Yuza Shamira, 18 or Kak Yuza. She is my lovely senior. Joyful, cheerful, caring, helpful and so free-minded. I always like her. Good luck to you Kak Yuza in your STPM, this year. Take care of your health. You're always suffering from flu. Hhuhu..


4. Farizol Bin K Affendi, 16. People called him Pejol. But, I dunno... I can't call him Pejol. Why la? Haaaa..... this person contributes biggest deeds in smoothen school's events. Teachers like him, epecially my Tasawur Islam teacher. He is entertaining. I dare to say, amongst all Form Four students, he is the most hardworking prefect in the school ( exclude on his prefect duty. hee. back-up-ing. ). Yeah. He is the busiest person in the school. Teachers always search him for help . But, I hope he can cope more with his studies. He always helped me. Really. He is relliable. I can send anymore gratitude for what he had helped me through out the year. Without him, I can feel the school is missing one of it's wonder... yah. I just can pray and hope that in SPM ( next year ), he can do very very excellently. Good luck, mate.

Dah dah. Kini aku teruskan dengan berbasa-basi dengan BM lak.

Dua hari yang lepas, petang. Sedang aku tengah syok mimpi indah, heee, adik bongsu aku tiba-tiba kejutkan aku.
"Kakak.. kakak... ada surat untuk kakak..."
Dalam mamai, aku tengok surat tu. Bukan surat la dik. Hanya sekeping kad keras warna putih yang dicop dengan cop biru cair. Besar. Tertulis....

" Diterima"

Alhamdulillah~~~~~~~~~~~~~~~~~
Surat permohonan Matrikulasi aku dah selamat sampai kat Kementerian dan tgh diproses. Fuhhh. Syukur. Syukur.

Hari satu berita mengejutkan datang.

Kawan aku bertanya kepada Cikgu Kaunselor aku ni tentang nombor pin untuk isi borang masuk ke IPTA secara online. Program asasi lorh! Budak pandai je yang dapat. Tapi, aku nak mohon gak!!

Kawan aku bawak balik berita yang menggemparkan. Budak-budak ni kecoh-kecoh. Maka aku pun bertanya~

Penulis : Korang tengah citer pasal nombor pin yang kite beli kat cikgu ari tu kan?
Sahabat: Ha'ah.  Cikgu kata tak dapat lagi....
Penulis : Ha??? Biar betul ?? Kan tarikh tutup .... (aku nak cakap, dah nak dekat. Means, blom tutup lagi )
Sahabat : Tarikh tutup SEMALAM.

Pergh. Terkilan aku mendengarnya. Stunned. Terkejut. Terkejut. Stunned. Terkilan.
Cikgu~~~~~~~~~~~~~~ Hal ni melibatkan masa depan kami!! Kalau ada tempat lagi bagus dari Matrkis, dah tentu kami nak masuk!!
Punah harapan aku nak masuk IPTA..... aku sedih gak. Bengang gak. Sebab cikgu buat keje last minute. Cam cter borang matriks dulu. Cam ni la terjadi kat borang permohonan IPTA.... bengang memang bengang.

Tapi, pagi tadi dah bersalam-salaman dengan cikgu ni, (majlis izin ilmu).... kurang ajar la aku kalau aku nak marah kat cikgu.
Akhirnya aku terima je la nasib ni. Tetapi, harapan aku nak memohon borang ni belum lagi putus. Selagi cikgu tak pulangkan duit aku yang nak beli nombor pin tu, selagi tu aku akan terus berharap untuk memohon borang ke IPTA.


p/s: Aku menangis giler-giler masa bersalam-salaman dengan cikgu. Heeee. Masa bersalam dengan kengkawan, tak menitis pun air mata...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan