Isnin, Disember 07, 2009

Dah 5 hari tak membebel.

*sniff sniff*
Tangan aku ni berbau ikan keropok lekor yang blom goreng. Baru pas tolong mak potong keropok lekor. Ekekeke. Sounds sekeleh punya budak perempuan ne? Aku dah cuci tangan la.. Sabun yang bau wangi lagi tuh. Dun worry.

Biar la.

Argh! ( <<-- Bunyi apa ini?? )
Semalam best gilerrr... Aku dapat tnegok Detective Conan episode 219 kat YouTube. Peh, baru puas ati aku yang tak puas tengok episod selama 2 jam tuh, pasal Kid Kaitou!! Kyaaaaaaaaaaaaaa!!! *fuh, kegilaan terhadap Kid Kaitou mulai menyerang kembali*...  Kat TV3 ada siarkan minggu lepas, tapi aku tak dapat tengok


Ari tu pekse Fizik memang best! Best ape? Whoa... tahap kesukarannya memang bessssssssstttt sangat (lol... perli nih. ). Paper 3 yang buatkan aku jadi sebel (menyesal dan sedih) giler-giler.  Experimen yang disuruh buat adalah mengenai spring dan electromagnet pakai konsep Lenz Law...  Aku mule-mule tengok dua-dua eksperimen ni cam susah jew.

Tapi, biler selak balik,,, boleh la nak jawab. Aku jawab soalan pasal spring. Tapi ada satu step penting aku lupe nak letak!! Bler tanye cikgu balik, aku rase ragu-ragu, btol ke konsep eksperimen aku buat tadi. Ni tak lagi menyesal. Yang aku sebel sangat, apasal la aku tak buat pasal electromagnet ??!?!?!?! Senang tahap gaban la bole dikatakan... hish... pasai apa la aku anti sangat dengan soalan-soalan berkaitan dengan elektrik nih?? 


Tergerak hati nak buat dua-dua eksperimen, tapi aku tak nak buat. Tu pasal aku jadi sebel. Huhuhuhu... apa bole buat... Huh,,,


Esok (8 Disember 2009) kertas Kimia. Bagi pelajar yang mengambil aliran sains 10 subjek (tak termasuk Tasawur) mereka dah bole merdeka lah esok~~~ Maka yang aku nih, yang ambil Tasawur sebagai subjek kesebelas aku, tarikh merdeka aku ganjak dua hari.. Huhuhu... 10 hb. Aku blom bace ape-ape lagi Tasawur neh. Memang cari pasal betol. Esoknye, 11hb pulangkan buku teks..
 Ayah kate nak balik kampung 11hb gak. NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!    Tak mau balik awal-awal!! Nak main internet lama-lama... Kat Kampung ada Astro yang xde pakej movie je... (penangan anak yang dah setat mengada-ngada. =D ) . Mak kate ganjakkan satu hari. Laa... satu hari je? Balik la pada hari yang xde Detective Conan kat TV3  ...  Hui, takkan nak bagi alasan cam ni? Mampus kene tembak dengan machine gun (bebelan) parents...

Ape-ape pun tahun kesengsaraan aku berakhir tahun nih!! Yeyeyeh.... Meh kite same-same  gelakkan calon-calon SPM 2010. Hahahaha....!!! Rasakan la penangan yang penuh azab sungguh memedihkan jiwa dan raga. Jangan ingat nak enjoy je. Tahun depan memang tahun honeymoon korang yang ter-best dalam sejarah hidop korang ne? Honeymoon dengan kertas-kertas kerje, buku-buku rujukan, sumber-sumber ilmiah dan kelas-kelas tambahan (ah, genap 4 bini... ). 

Anyway cuti mak kata nak pergi melancong ke utara. Penang dan Langkawi. Peh bestnyeee..... Rombongan kelas ke KL, 17 hb Disember, aku tak pergi coz dah nak dekat dengan kenduri kahwin akak sedare kat Kedah, 19 hb Disember.  Pastu dibalas dengan pergi Penang dan Langkawi. Ya Allah, jadikanlah kata-kata ini kepada suatu realiti!!
Balik dalam sebelum Krismas atau selepas Krismas. Kampung aku jauh beb, Perak di nun utara Perak (ha??). Layak lah aku balik kampung. Raya haji tak balik. Raya puasa pun tak balik. Gara-gara aku nak pekse la. Rindu kat Opah!

Perancangan pas SPM, aku nak amik lesen memandu atau Driving Liecense dan menaik taraf skill memasak aku nih (dan tak lupa pada projek membesarkan perut aka makan). Cewah... Aku pun nak jadi blogger aktif dan cuba sedaya upaya untuk mencantikkan blog aku yang comot ni kepada lebih comel. Heee.. Kalo bole nak make money online gak dan bukak blog hanya ada karya-karya aku jew. Dari lukisan ke cerpen ringan.

Okey lah. Aku rasa dah panjang sangat entri neh, aku pun nak sambung study pasal tajuk Salt, Form 4.
K. Wassalam. Daa~~~



4 ulasan:

L. berkata...

kali ni tajuk ko memang kene..
yela, 5 hari tak membebel skali ko membebel..haaa..amik ko..jenuh aku nak membacenye..

AKU berkata...

rumusan aku tentang ko... ko sememangnya seorang yang suka MEMBEBEL. tapi part yang aku paling suka bila ko tulis - Yeyeyeh.... Meh kite same-same gelakkan calon-calon SPM 2010. Hahahaha....!!! - aku terasa nak gelakkan besar kat budak lanz tuhh

Saobell berkata...

to lanz:
ya yah... padan muke hang!
huhu.... woi... dah tuko avatar eh?
hurm...

to AKU:
aku tak kenal sapa hang ni. hang ni kawan si Lanz ka??

pape pun,

ayat hang sangat pedas bunyinya, dan tak perlu la hang nak ulas balik apa yg aku dah tulis pasa benda negatif diri aku neh... (",)
sakit tau ?

bukan hang ni sama umo dengan si lanz ka? awat hang gelakkan skali dia na?

AKU berkata...

to cik al humaira... aku nih tak sama umuq ngan lanz mahupun hang. tapi, walupun aku tua dari engkorang dua, kita still leh jadi kawan kat sini, maa. ko leh kondem aku. aku tak kisah pun.

Catat Ulasan