Khamis, Disember 31, 2009

Secangkir Memori I

Dalam masa beberapa hari ni aku merasakan otak aku dalam kondisi yang sangat tak stabil. Bukan faktor hormon. Coz, erm.... dah lepas dah  =) . Rasa meng sangat dan otak miong cket. Tapi, aku tak lah menonjolkan ke-miong-an tuh... Dalam pada masa yang sama, mak suruh kemas buku peniggalan aku kat rak tuh. Aduyai... sayangnye nak buang buku-buka lame nih, start dr F4. Seb baek ler ada lah insan-insan yang sanggup nak membela buku-buku kesayangan aku tuh..

Pejam celik pejam celik... rupa-rupanya dah lama budak sekolah ni bercuti ek? Aku still budak sekolah wat? Until 1 Januari 2010 aku dah bergelar lepasan SPM. Adui, betapa rindunyeeee aku kat kehidupan sekolah. Rindu sangat-sangat. Aku rasa cam tak nak je tinggalkan alam persekolahan.


Aku masih teringat lagi camner permulaan hari pertama aku bergelar pelajar tingkatan 5

Hari pertama agak kecoh. Aku dan kengkawan dah diberitahu sebelum bercuti akhir tahun 2008, hari pertama persekolahan kami kene kawal keadaan sekolah. Memang kteorg galas tanggungjawab tuh. Kengkawan aku pergi ke gate, jaga pagar tapi aku pergi tapak perhimpunan. Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin sebab kunci bilik PA dah sedia ada kat aku kot?
Kecoh masa perhimpunan, aku yang kelam kabut la. Kemas kerusi and pe ke bala sume dan mencari manusia untuk baca doa dan ikrar. Susah beb, tapi seb baik la ade manusia prihatin kat aku dalam sekolah tuh. Arigatou la. Yang bestnyer, aku jadi MC dalam majlis perhimpunan pada hari pertama persekolahan... honestly.. tergagap masih ade. Dan pada hari akhir persekolahan pun, aku jadi MC. Sebab aku nak. Heeee.

Ni ada sedikit kenang-kenangan masa hari terakhir aku kendalikan perhimpunan dalam kehidupan aku sebagai seorang pelajar.


Lawa tak susunan kerusi? Aku sendiri terkejut tengok susunan yang sangat kemas dan teratur ikut warna.


Orang-orang kuat sebalik tabir perhimpunan harian atau mingguan di SMK Bukit Gambir sesi 2009.
(p/s: Sume nih anak sulung. LOLZ! )

Aish... rindunyeee.... tak tahan aku. Aku tengok gambar-gambar lama, cam Hari Sukan sekolah ke... rindu sangat! Nak mengalir air mata pun ada!

Kenang-kenang balik... masa hari sukan sekolah awal tahun dulu~


Diaorg ni tangkap gambar masa aku pergi tolong menyorak kat pasukan sorak rumah sukan aku dulu... Tak ajak aku pun..


Team silat sendeng SMKBG.. Diaorg duet dengan Taekwando.




Team ITF Taekwando SMKBG... yang black belt tuh, kawan aku... Terer tak?
SMKBG dah ade ramai Black Belt.. dalam 5 orang. Kira, ramai gak tuh.



Yang kat tengah tuh adalah maskot rumah sukan Tun Razak, boybird.. Kreatif la diaorg. Taon lepas,
rumah sukan aku buat maskot Spongebob Squarepants.. hee. berkaler kuning~~


Sebahagian daripada pasukan rumah Tun Perak, diaorg ni Jr. yang betul cute lah!!
Aku mesra dengan diaorg, diaorg pun mesra dengan aku.. eeeee.. bestnyee


Tapi walaupapepun, Tun Perak tetap juara walaupun kami kalah. Tapi aku tak kisah,
asalkan aku dapat simpan memori yang pasukan sorak TP bertekak dengan pasukan sorak
rumah-rumah sukan yang lain (aku pun turut join skali la. Seronok dapat mejerit sampai sakit tekak nih). Heee

Aku sudahi entri panjang ni dengan satu lagi gambar....




Nota kaki: Edisi kedua entri "Secangkir Memori" akan menyusul.

7 ulasan:

aKu_saRah berkata...

wohoho..
hati ak bbunge ney tgok gmbr ke-6 tu..
hehe..
*gler glamer* :)

Saobell berkata...

minta maaf ye cik sarah. kami sedang fokus kepada mr. ladyboy tuh. yang kat tepi, letak tepi.

btw.. ko xnk bukak akaun facebook ke?

AKU berkata...

salam 2010 kat kau...
kalau sebelum ni kita pernah bertelagah dengan tulisan...
aku nak minta maaf banyak2...
dah masuk tahun baru ni...
kita buka buku barulah, erk?
semoga kau mendapat keputusan terbaik SPM nanti...
semoga kita still boleh lepak2 kat sini lagi...


btw... why akai shiro? where's al-humaira? hehe

aKu_saRah berkata...

ngehehe..
ble ak da dberi petunjuk kang ak wat la akaun facabook..
stakat ney xde ptunjuk yg aku ak bwat..
*mls sbenonye..*

Saobell berkata...

to AKU:
haaa... aku pun sama. aku ni dah tua setahun, jadi.. fikiran pun kene matang la. so, aku mmg maafkan ape yg ko prnh tulis kt aku.. dan aku xkesah sgt pun. :D . aku pun sama. minta maaf dr hujung rambut ke hujung kaki.

akai shiro tu sama je maksudnye dengan al humaira. saje2 tuko.

to sarah: hurm... buat la satu.. geng jelas kte yg aktif kat situ hanya een dgn aku je..

aKu_saRah berkata...

fsiha camaner..
sir zainal..?hehe~..

nty la..ko kne bykkn doa bior ak dpt ptunjuk..huhu~

Akai Shiro berkata...

fasiha cmne nk aktif? dia mana ade tenet. tapi dia slalu onlie pakai henset kot. sir zainal baru aku add mlm td.

haaa.. buat la cpt cpt. fuh fuh..

Catat Ulasan