Jumaat, Julai 17, 2009

Aku disabitkan BERSALAH!



Hmm seperti tajuk blog ni... yang korg sumer dapat baca.
Aku disabitkan bersalah.
Hukumannya.... jeng jeng jeng (cam happy kene hukum, ek?) ...
Gantung sampai mati?!!!

Hehe... gurau jer... Bayar RM 500 jer... (jer? <_<") Ceritanyer... Hari ni, 17 hb Julai 2009, petang, kteorg ade kelas fizik. Belajar tajuk baru... chapter 4 form 5. Tentang Cathode Ray Oscilloscope. Tengok gambar kat bawah ni kalo nak tahu pe benda aku ckp tuh...
Ni lah bende nyer... Aku dan kengkawan aku main-main dengan punat (punat ker?) yang kaler hitam tu... nampak kan? Asal bende tu hanya titik hijo (hijau.. aku org Muar) , kat tengah-tengah. Punat-punat kat tepi tu berfungsi untuk mengubah kedudukan titik hijo tu, ngan menaikkan cas.. voltage dan sewaktu dgnnyer lah..

Kiteorg mula-mula pegang satu punat jer. Tapi, lama-lama... sebab syok sangat (kat umah tak der... (^_^)v ) ... mulalah guna dua punat.. lama-lama main, titik tu turun ke bawah... dan tak naik-naik lagi... kesian kan? Kesian kat titik tu ker? Kesian la kat aku... Ckgu kata tiap-tiap tahun benda tu ditempah untuk dijahanamkan... tahun ni pun ada lagi... nak betulkan kene bayar RM500... aisehmen..berderau darah.

Tapi boleh gelak la pulak... tapi aku takut pun ada...
Haiyoo, aku da jadi nakal sejak naik form 5 ni. Tak pe lah, ni kenangan manis... Heee...

Buat korang-korang yang baca post ni... Ingatlah pesan saya (ceh.. sopan kat hujung...heh ).
Kalo cikgu kamu kata jangan... jangan buat..
(Tapi tadi cikgu tak kata "JANGAN SENTUH" ? Hehe... <- Ni ayat budak nakal)
Cikgu kata buat... buat.. Kalo cikgu tak kata apa-apa?

Ha... tanya lah cikgu...

Buat Cikgu Zarinah tersayang... ampunkan saya cikgu. Sebagai balasan, SAYA AKAN DAPATKAN A1 UNTUK FIZIK DALAM SPM!!!
yosh!!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan