Ahad, Julai 26, 2009

Masa itu berdetik...


Masa... masa dan masa.
Berlalu tanpa sedar. Tanpa dapat di rasai.

Skrg hampir mencecah 8 bulan alam persekolahan ku pada tahun terkahir.
Tinggal sebulan sahaja lagi untuk aku menamatkan ulangkaji ku...
Tinggal 2 bulan sahaja lagi untuk bersamanya.
Tinggal 3 bulan sahaja lagi untuk aku melakar memori terakhir alam persekolahan
Tiggal 4 bulan sahaja lagi untuk bersama rakan-rakan taulan.

Ah! Terasa seolah-olah baru semalam sahaja aku melangkah ke alam persekolahan tahun terakhir ku... Mengapa aku merasakan masa sangat sangat pantas berlalu, walaupun memori-memori indah sudah hampir penuh aku lakarkan dalam tinta hidupku...

Tak cukup lagi... Aku mahukan lagi. Lagi dan LAGI!!!
Berilah aku peluang, bukan sekali tetapi berilah aku perluang sebanyak-banyaknya, duhai Tuhanku, untuk aku menikmati detik-detik indah yang terakhir dalam alam persekolahanku ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan