Sabtu, September 26, 2009

Rumah kesebelas...

Fuhhh.... lenguh kaki, mengantuk, terlampau kekenyangan dan letih.

Itulah yang aku dapat gambarkan keadaan jiwa aku sekarang ini dan juga untuk beberapa jam yang lalu. Hurm. Kenapa? Segala-galanya bermula daripada pukul 9 pagi (tak lah tepat sgt waktu ni ok?) ... pada tanggal 26 September 2009.

Kenapa?

Rumah pertama, kat hulu Bukit Gambir, means kawasan paling utara kat Bukit Gambir, kami se-geng (18 orang) telah dijamu dengan mee goreng. Berselera, memang berselera. Maklumlah, belum lagi bersarapan aku ni... hhehehe. Selesai sudah, kami bergambar di hadapan rumah Pengerusi Konvoi Beraya kali ke-3 ni... tu agenda yang tak boleh ditinggalkan... OOO... duit raya jgn dilupakan~

Rumah kedua, turun pulak ke arah Bandar Baru Bukit Gambir, ke Kampung Sawah Ring saja~. Rumah kedua yang diserang adalah rumah ketua kampung Sawah Ring... hehehe.. dijamu dengan biskut-biskut raya saja~ Tak pe. Save perut untuk rumah mendatang.Sesi fotografi, tetap tidak akan dilupakan~

Rumah ketiga, rumah bestfriend aku, budak yang top kat dlm kelas, rumah kat belakang masjid Kampung Sungai Raya (rasa-rasanya...tu lah namanya... lol ). Makan apa? Pergh, bubur kacang yang tak boleh ditolak~ Aku bisa memakan kesemuanya..........hanya 2 senduk saja...ehehehe...

Rumah keempat, rumah setiausaha Konvoi Beraya kali Ke-3, hurm.... masuk-masuk kami terus menghadap kaca televisyen. ADA FILEM TENGAH DITAYANGKAN.... cerita apa? Jangan Pandang Belakang Congkak... kecoh ku kecoh.. menceritakan plot-plot yang menarik.... malangnya, hanya mereka yang berada disisiku yang ketawa... hehehe... Disajikan dengan spaghetti dengan kuah Sup Cendawan Prego.... ahhhhh!!! Terasa mahu lagi!! Hidangan paling sedaaaaaaaaapppp yang pernah aku rasa sejak raya ni... (apa? mak masak tak sedap ka? ) ... Duit raya dan kamera... tak akan dilepaskan!

Rumah kelima, hanya beberapa meter saja dari rumah yang keempat. Pemilik kepada rumah hijau muda ini menghidangkan Mihun Sup Ayam.... argh! Perutku sudah penuhh!! Tidak mengapa, demi raya, aku sumbatkan 3 jemput mihun ke dalam mulutku~ Masih boleh bertahan lagi~ Bergambar lagi~

Rumah keenam, ahhhhh... rumah bestfriend aku juga. Laksa penang sebagai santapan tengahari, walaupun tangkiku sudah penuh, tetapi boleh lagi diisi... (erm... sebenarnya penuh ke tidak ni?? ) Sambil menonton drama Korea "Man of Vineyard" (err.... cam tu kot tajuknya? Aku lupa la...) , dan menyaksikan ketabahan hero meluahkan perkataan, "I like you" dan kesengalan heroin menjawab, "You like me as ... friend or what ?? "...
aku mengahabiskan laksa penang tu. Pedas? Erm. Boleh la.. Kengkawan aku kata pedas... aku rasa tak sangat kot... Duit raya?? Huh.... Lupakan.. aku dah cukup tua..

Rumah ketujuh, rumah childhood friend sejak umur 2 tahun.... hehe.. singgah sebentar aja kerana aku sudah menyerang rumah itu awal-awal lagi~ Kengkawan yang lain pergi menunaikan kewajipan. Aku pun pergi menunaikan kewajipan gak... kat umah aku la yang hanya beberapa meter sahaja.

Rumah kelapan, hah! Satu nombor yang ngam dengan nombor rumah aku! Hehehe, tuan rumah hanya menghidangkan dadih jagung, puding kustard, nugget, bebola sotong goreng dan tauhu sumbar yang dimakan bersama kuah kacang dan sambal kicap. Pergh.... boleh tahan gak perut kengkawan aku ni. Sume sambar nugget ayam. Duit raya? SEMESTINYA... *padan la tangan kiri aku terasa gatal... hehehe*

Rumah kesembilan, rumah anak penyelia media PKG Bukit Gambir. Nugget, bebola ikan dan french fries dihidangkan... err.... duit raya? Owh YEAH!! Aku terlepak kepenatan... sebab kekenyangan.

Rumah kesepuluh, aish... makan mee goreng lagi..apa-apa pun, pabila sudah dihidangkan... aku sambar aja! Heheheh... boleh tahan jugak perut aku prepare untuk aktiviti lasak macam ni...

Rumah kesebelas.... erm... tiada jamuan istimewa. Fuhhh... xpa... hati ni gumbira jugaaa~

Akhirnya... tamatlah sudah al kisah pengembaraan 18 orang sekawan yang menyerang rumah satu sama lain... hehe... Kami kembali menyerang esok pula~~~

Chiao!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan