Rabu, September 30, 2009

2 Hari selepas 27 September 2009

Secara jujurnya aku tak tahu nak letak apa kat tajuk atas tu. Tahap ke-kreatif-an aku dah berkurangan lah pulak.. aish...

Hurm, 28 September 2009.

First day sekolah lepas naik cuti beraya~

Ah... sungguh indah hari ini. Pagi-pagi, on the way nak ke sekolah, tak sampai 500m dari rumah hujan renyai-renyai. Maka, aku teruskan kayuhan. Aku tahu, mak takkan nak hantar punya~ Lagi-lagi kalo ada ayah kat umah pepagi.... toksah mimpi ler nak naik kereta!
Oppss!
Aku punya lah gumbira sebab kalo hujan, perhimpunan mingguan tak yah la buat! Aku bole amik cuti hehehe... tak perlu lagi nak handle perhimpunan, kemas kerusi, kelam kabut cari MC, pembaca doa dan pembaca ikrar.
Walau bagaimanapun, aku telah mengambil satu langkah yang boleh membuatkan perhimpunan mingguan digantikan dengan perhimpunan harian secara rasminya--------- tanya kepada pengetua! (LOL, masuk entri ni, dah kali ke 3 aku sebut nama pengetua.... aish.. bertuah betol pengetua ni... ^^)

Maka dialog berlaku seperti berikut

"Assalamualaikum cikgu"

"Waalaikumusalam"

"Cikgu, nak buat perhimpunan tak hari ni? ERRMMM, langit tu nampak menduuuunngg sangat. Takot2 hujan pulak karang. "

"Kita tengok dulu. Kalo hujan kita batalkan. "

"Cikgu.... erm... tadi cam ada hujan sedikit. Tapi langit tu gelap la juga. Camne ni?"

"Erm.... xperlulah perhimpunan"

Hatiku melonjak kegembiraan. *kurang asam punya pengawas* . "erm... kalo cam tu, saya buat perhimpunan biasa sajalah! "

"ah... baiklah..."

(Akhirnya.. sampai pukul 1 tengahari, tamat waktu persekolahan, hujan tak turun-turun pun..  )

.... aku pun berangkat ke tapak perhimpunan yg sentiasa menanti aku.Cewah.  Seperti biasa, buat pengumuman suruh budak beratur - suruh budak masuk tapak perhimpunan - suruh budak form 4 baca doa dan jadi MC.

Dari jauh aku memerhatikan gerak langkah ketua pengawas dan errr rakan tauladannya memasuki tapak perhimpunan.

Aku menyapa, "Selamat Hari Raya~"

"Selamat Hari Raya..." balas mereka. "Ah... Cikgu Penasihat Lembaga Pengawas pesan, minggu ni perhimpunan suruh budak form 4 handle."

Aku berseloroh kat dalam hati. Punyalah hepi.. Aish... Allah swt mmg syg kat aku. Tapi, aku mesti rasa rindu pada mikrofon kesayangan aku tu~





Dalam kesempatan ini, kalau kamu yang bernama Farizol terbaca entri ni, tak kira la masa bila... akak nak mintak maaf la... sebab akak tanya pada kamu soalan maut. Sorilah dik... dah lah kamu yg handle perhimpunan pada hari itu, ish tak patut sungguh aku ni...

Lagi satu punya hal. Tarikh tutup matriks 10 Oktober 2009. Pergh, sampai sekarang borang matriks tak sampai2. Kawan aku mai khabaq, sekarang ni dah tak pakai borang surat-menyurat dah. Sume online terus. Ceh. Abes la RM10 aku bayar utk beli borang tu dari cikgu.. Untuk kepastian, kami segerombolan pembangkang utama dari kelas 5 Sains 1, berjumpa dgn cikgu kaunseling.

Laaaa.... rupa2nya pakai lagi borang. Haaa, hot hot. Dah nak dekat tarikh tutup, borang tak sampai kat tangan. Budak sekolah lain mesti dah siap hantar. Ceh. Borang dah boleh dapat masa bulan Julai lagi.... huhu... sabo je lah. Pakai online kene ada no pin yg bole dibeli kat BSN menurut kawan aku, berharga RM6 daripada apa yg aku baca kat internet.

Maka bermulalah pemburuan kami sekawan untuk memburu sijil-sijil yang berharga yang berada dalam genggaman cikgu... *Termasuk guru penasihat lembaga pengawas*


Masuk day 2. 29 September 2009.

Hurm. Hari ni aku lari dari perhimpunan lagi~ Huhu... lama2 jadi habit payah lah pulak. Tapi, aku datang juga ke tapak perhimpunan. Memerhatikan kecekapan budak form 4 handle perhimpunan, oooo, manusia yang dah selalu dok atas tu, mmg la xde masalah kalo nak handle. Aku nak gak tgk adik2 aku yang lain yang comel2 dan comot2 tu jadi MC tanpa aku suruh.

Huh....hampeh. Buat jadual xnak ikut la pula.. tapi tahniah la pada yang ikut jadual tu. Trimas, muchas grasias!

Ok singkatkan cerita entri kali ni, aku dah dapat SEMUA result trial aku dalam masa dua hari. Gler ah.

Nak tahu?  Semestinya nak tahu... aku dapat................................................

*drums rolls*

7A 3B IE ....   

Haa... jangan dok heran lah, asal ada satu bende yang cacatkan result tu. Itulah dia, addmath. Kira okey la dari mid year. Aku fail what. Kali ni lulus. Cuma komen tuan punya badan:

1. Aku tak study gila2.
2. Aku tak cukup ibadah/amal yang gila2 masa bulan puasa aritu.
3. Aku terlebih masuk dunia fantasi aku kot? Hehehe...
4. Aku tak dapat nak fokus/concentrate/istiqamah masa study...

ok. aku terima segala kritikan dan kutukan.


Hari ni, cikgu ada buat annoucement. Borang permohonan untuk ke IPTA dah boleh didapati di tempat-tempat sepatutnya ia boleh didapati~ Note: Kemasukan ke IPTA dan Matrikulasi adalah berbeza ya? . Fuhh, alhamdulillah borang ke IPTA ni lambat cket tarikh tutup dia. Dalam 13 November la kalo tak silap aku...


Anyway, guwd luck diucapkan kepada semua hamba Allah yang menduduki perkara penting dalam hidup mereka. Jarum di jam dinding sudah menunjukan lebih dari pukul 12 tgh malam.... Jadi... Sayonara~

Chiao!

2 ulasan:

L. berkata...

7A 3B 1E!!!!
okla..
aku susah giler nak mendapatkan A tu..
mane ntah menyoroknye..
puas aku mencari..

tapi okla..
ni cume trial..
nanti spm..
kot-kot straight A's trus..

Saobell berkata...

hahaha!
tulah! cite2 nk jd cm conan... hang kene la pandai cm conan dulu!
aku tak tahu tak huruf A bole main sorok2.... sbb huruf A tu main kejar2 ngan aku... wakakaka...

olrite! aku pun menyimpan harapan yg sama.. sbb itulah aim aku!

Catat Ulasan