Ahad, Januari 17, 2010

Hilang dari poket.

Assalamualaikum wbt and greetings.

Semalam bermulalah al-kisah pengembaraan aku mengambil lesen memandu - kursus selama 5-6 jam. Hurm, secara kesimpulannya, kursus tu kurang seronok kalo nak dibandingkan dengan beberapa pengalaman yang diceritakan oleh orang-orang yang terdekat. Yelah, aku faham. Tak semestinya apa yang orang lain rasa, kita pun turut merasainya juga. =)

Tetapi semalam berlaku tragedi yang tak pernah aku alami dan tak pernah terfikir oleh aku selama aku hidup ni.
Wallet tertinggal dalam teksi. Ya Rabbi!

Memula, masa dalam kereta aku keluarkan wallet dari poket seluar slack coz nak bayar balik hutang kat sorang akak senior tuh - dia nak belanja aku, tapi aku tolak, tu pasal aku bayar balik. Aku sangkakan dah betul-betul masuk dalam poket. Bila aku dah turun, aku sedar poket kiri aku tu cam tak berisi je. Ringan semacam. Poket kanan ada handphone. Aku tak panik. Aku jadi pelik. Pas tu cepat-cepat bukak beg kat depan deretan kedai and check samada wallet aku ada dalam beg...mmg tak da. Sah, kat dalam teksi. Masa tuh, teksi tu mmg dah nak pergi. Aku jerit @ lari @ kejar teksi tu, tak sempat punya.

Then, aku pi masuk kedai lesen memandu tuh. Tanya nyonya driving school tuh, ada tak nombor apek yg bawak teksi tuh. Dia kata tak ada. Pastu dia naikkan suara dia tanya aku apasal sebab dia dah rasa lain macam. Aku ckp la perkara sebenar. Dia marah aku. Tapi, aku bukannya peduli. Kehkeh.. Then, dia call hubby dia yg bwk kteorg pagi tuh ke pusat JPJ Muar. Suruh hubby call apek teksi tu. After that, dia suruh aku tunggu. Maka aku pun keluar.

Oh, akak senior itu masih berdiri di luar kedai sambil menunggu dengan penuh sabar family dia jemput balik. Dia faham situasi aku. Aku tanya dia, kalo hilang boleh report kat polis ke? Dia jwb, tak. Memula kene pergi buat IC baru. Bayar denda. Aku cakap kat dia, dalam tu ada kad CIMB. Kalo cam tu, kene buat baru la kad CIMB ckp yg kad lama dah hilang. Aku citer lagi, dalam tu ada RM 50 kebawah. Hehe.

Aku lebih risaukan kad CIMB dan RM40 tuh dari IC. Aku ni rupa-rupanya sayangkan duit. Hahaha, aku pun baru tahu. Tapi... harap2 perangai cam ni dapat dibuang la, sbb akan berlanjutan kepada sikap bakhil bin kedekut.

Citer aku tadi berkahir dengan happy ever after. Dompet itu berjaya dipulangkan terberapa lama kemudian, dalam 5-10 minit la. Secara jujur, situasi cam tu langsung tak membuatkan aku panik @ berderau darah @ ketaq lutut and etc etc. Tataw la, mungkin sebab ALLAH SWT tak menjatuhkan rasa panik tu kat aku. Alhamdulillah la. Cuma, aku tak nak citer kat parents and adeq beradik je... Biar la jadi rahsia.  Tapi, kalo diaorg dah terbaca entri nih, tak pe laa.

-- Actually akhir-akhir ni aku suka rentak lirik lagu ni. Asterisk by Orange Range.  Lagi-lagi part chorus aka intro aka ending.


Romanji.
  miageta yozora no hoshitachi no hikari
  inishie no omoi negai ga jidai wo koe
  iroaseru KOTO naku todoku
  KIRARI hitomi ni utsuru dareka no sakebi
  kaze ni omoi wo tsuki ni negai wo
  chikara aru kagiri ikiteikunda kyou mo
  bokura no omoi mo itsuka dareka no mune ni
  hikari tsuzukeyou ano hoshi no you ni
 
English. 
   Rays of light from the stars in the night sky above
   send a plea from across the ages
   with colours that haven't faded
   It's somebody's cry, reflected in those sparkling eyes
   A wish carried on the wind, a request from the moon
   to live as fully as possible, day by day
   So that our wishes, too, will be in someone's heart someday,
   let's shine on like that star 
 
*hikari tsuzukeyou... ano hosi no you ni~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan