Ahad, Januari 24, 2010

Merapu. membebel. Merepek.

Assalamualaikum and greetings.

Actually aku saje-saje nak merepek kat sini tanpa sebab utama atau ade topic hot nak citer. Sebab dah tak sekolah, ehh... dah habis sekolah... so.. life is like empty. A bit....
  
Merapu.
By the way, I went to pusat ujian berkomputer JPJ last week, on Thursday. You know, aku study hanya dalam 2 hari je. Hari Sabtu pergi kursus. Malam Selasa baru start study. Cuak giler. Cuak sangat sangat. Sebab kita tak tahu, soalan ujian JPJ ni cam soalan SPM ke, UPSR ke, PMR ke... so, buku yang diberi masa kursus JPJ,  habis dilanyak. Kawan aku bagi suggestion untuk hafal sume soalan. Aku tak ikut pun tips dia. Itu cara dia... and by the way...dia dapat 50/50 bagi test tuh.

Tapi, overall.... Alhamdulillah. Result sangat memuaskan. Lulus. Susah? Ohh.... sangat susah. Kalau kau amik ringan, maka markah kau pun ringan jugaklah. Pakai logik akal. Ade kawan dapat 50/50, ade yang dpt 49/50. Ade 43/50. 47 and etc etc. Tapi, tak kesah la. Bukannye kalau markah penuh,, nanti masa amali kereta, dapat bawak Mini Cooper ke, atau yang dapat markah lulus yang cukup-cukup makan tu dapat bawak Proton Saga edisi 1990-an. Asalkan lulus, sudah la.
Kalau tak lulus, kene ulang balik. Kene bayar balik. RM50. =)

Next week, mulai mengorak langkah ke alam amali kereta. Belajar pandu kereta kat pusat JPJ. Pegang stereng, gear, tekan minyak, and vrroooommm.....Yahooo!! Googlee!! Seronoknyaa~ Oh,, bawa RM150.
Hurm.... nampaknya aku sorang-sorang la nnt. Kawan yang lain dah lepas. Ade yang dah dapat L. Ade yang blom lagi masuk. Uwahh... im alonneee... ='(


Membebel.
Today is 24 January 2010. Happy besuday to my jr. Okey, he is a boy. Hurm, aku keluar dulu hanya 4 bulan awal je. Tapi, aku berbasa-basi dengan dia "akak-kamu". Kalau ade orang, bahasa tu jadi lain... dia jadi.. "aku-ko". Ahahaha. Janggal betul la nak berbasa-basi "akak-kamu" depan orang. Dia dah la budak lelaki. dan dia sorang je budak lelaki umo 17 tahun (2010) yang panggil aku "Kak Bell". Meletakkan gelaran "kak" dihadapan nama senior. Aku, tak kesah.. Tapi, terasa tua pun ade.

Pernah dulu ade kawan dia bernama S. Dia panggil kawan aku yang bernama S jugak. Oke la, kawan aku tu, Syarafi.
Dia panggil, "Syarafi!" ... bile aku tanya S kenapa panggil dia cam tu dan kenapa tak panggil "Abang Syarafi" (yela.coz kamu kene hormat senpai@ senior.) ..dia jawab ape.. "Ala... Syarafi tu bukannye abang aku pun." . Siut. Tapi, ade rasionalnya.  Gelaran paling aku tak sangka aku terima adalah dari seorang yang muda dari aku bernama *****. Dia panggil aku "Bell". What???!! Bell?
Ade gak yang panggil aku "Salsabilla". Budak S tu la. Amboy. Sesedap lidah dia je. Full name without "kak", called by junior, male junior, makes me feel weird. SERIOUSLY, weird.

Aku anggap orang yang panggil aku "Bell", orang tu dah kira rapat dengan aku. Otherwise, aku akan berkerut kening.

Merepek.
Overall, aku sayang sume junior aku. adeq sendiri pun sayang juga. coz, kau orang junior yang tersangatlah comel dan comot. hihihi.

Word sayang tu pernah jadi skandal besar dulu, kat tingkatan 5. Kat skolah, aku ade peminat. hehe. Him and same age. pernah suatu hari, budak tu kirim salam dari luar... padahal masa tu aku dan classmate duduk dalam lab physic. Tunggu cikgu masuk.  Kengkawan aku punyerlah riuh menyampaikan salam tu kat aku yang tak jauh dari tingkap. Then aku without no feeling and expression, balas "Oh, terima kasih. Aku sayang sume peminat-peminat aku."

Maka bermula lah kisah, ...skandal. Huh,,,,
no feelings kay. no feelings at all.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan