Jumaat, Mac 05, 2010

I wanna be a strong girl.. but...

Assalamualaikum wbt and greetings.

Peh, hanchuss sungguh drive tadi. Bab parking, u-turn dan bukit okey sikit dari semalam. Semalam lagi terrible. Semalam, on the road okey, bab bukit and etc etc hanchuss. Hari ni bab bukit and etc etc okey, on the road lak hanchuss giler. Serius aku kata, uncle cina yang ajar aku memandu tu, little marah kot. Hari nih, aku banyak kalut. Mungkin...

Kene marah tapi, tak la bernada marah, tegas la sikit dari biasa dia tu. Antara ayat dia yang bisa bagi aku, "Lu tak tahu nak perlahankan minyak ka??" dan  last sebelum aku kuar dari kereta, " Lu tak reti nak brek ka?? ". Secara jujurnya, otak aku dah jammed. Jammed. Saat betul-betul genting aku jadi jammed. Aku tak dapat nak berfikir. Otak blank. Kosong. Tu pasal, body tak boleh nak bergerak secara refleks.

Dan, aku juga dah nak mula takut bawak kete bila depan traffic light, bila keluar dari simpang dan nak masuk simpang. Ya ALLAH, takut sungguh... masa tulah, kalut aku keluar. Putar stering yang ketat balik semula ke tempat asal, tukar gear, dan bab aku belum master lagi ... lepaskan clutch perlahan-lahan masa gear satu.

Ade gak satu ketika, aku jadi give up dengan benda-benda cam ni. Tapi, takkan la dengan cabaran sedikit, nak give up dah pun kan? Dakara, i wanna be strong girl. I really wanna be a strong girl, with a strong heart, and a strong determination. But, sometimes, aku ni sensitif. Kawan aku pun kata gitu. Dia kata karakter aku cam tu. Hurm, I just hope that, aku boleh bertahan lama...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan