Jumaat, Mac 26, 2010

Making confusion =/

Assalamualaikum wbt and greetings.

Hari nih, ku pergi sekolah. Yahh, again. Coz ada majlis anugerah pelajar cemerlang SPM/STPM 2009. Hurm, best lahh! Jumpe kengkawan (and wear baju baru. opss. :P). Hurmm, dapat seat kat depan-depan skali. Bawah pentas dan menghadap muka-muka suci budak form 5. Yah, mereka  itu LELAKI. Pipi merah, but ignore je lah.

So, majlis mula dengan doa, ucapan, dan ucapan. Sepanjang ucapan, kami (ku dan kawan-kawanku) sebok bersembang. Agak riuh. Haha, memberikan contoh yang buruk kat adek-adek yang innocent tuh. Tapi, kami memang cam nih. Suka berjenaka tak ikut tempat. Tapi time serius tu, kiteorg memang la tak reti nak gelak :D

Alhamdulillah syukur. Dapat la ole-ole bole bawak balik. Hahaha :) Pas majlis tuh, diaorang suruh kteorg pergi dewan. Bagi ceramah atau tips-tips kat bebudak suci form 5 tuh. Aku terbayangkan mikrofon yang sudah lama tidak ku pegang (masa reunion tak puas. budak "tu" conquer XD).

Yah, diaorang yang tanya itu dan ini, dan kami pun memberikan respons yang agak baik untuk soalan diaorang. Banyak kali gak aku merampas mikrofon tu dari kawan. Sebab aku rindu dengan mikrofon. Serius nih. So, membebel lah seringkas yang boleh.

Aku bagi tips dari sudut agama, so diaorang tak lah bagi respons yang cam aku nak lah. Macam kawan aku yg lain, diaorg dari sudut tak melibatkan agama la, so boleh lah letak jenaka. Maklumlah, perihal agama mana boleh buat lawak, kan kan kan?

Aku bagi lah pendapat aku terhadap couple. " Akak pun remaja. Kamu pun remaja. Jadi kita tak terlepas dari merasai perasaan suka kat berlainan jantina. Maklumlah.. remaja la kan. Akak dulu pun ada gak perasaan suka kat seseorang tuh, tahun lepas. Tapi, kita tahanlah perasaan tu. Akak jadikan perasaan tu sebagai dorongan. Pepandai lah korang manipulasi perasaan korang tuh. Tapi, bagi akak, couple tu... tak payah la. Haram... "

Hahahahaha, sume dah tertunduk je dengo ceramah agama aku. *evil laugh*. Aku pun ada gak suka-suka kat orang nih. Dan budak yang aku suka tu memang ada kat bawah, dengo ceramah kami. Dia la yang dominate mikrofon utk pertanyaan dari bebudak form 5 :P. Dan akulah yang terakhir bagi tips (saje nak cakap masa akhir tuh), dan aku tengok budak tu tertunduk sejak awal aku berceramah. HAHAHAHAHAHA... *evil laugh lagi*

Semacam je dia nih. Feels stabbed ke? Atau dia dah tahu dialah orang yang aku suka tuh? Who knows. Hahahahaha... *evil laugh again*. I am making confusion instead of confession. Hahahaha.... Wey, ade gak kawan aku declare dia admire budak dapat 11A tuh. Of course, kteorang salah faham. Tapi, aku tahu..admire dia ni bukan suka, tapi sanjung. Thehehe~


Nota kaki:
Tapi ade gak orang boleh atasi perasaan suka tuh. Kalo aku, agak sukar la. Tu pasal aku manipulasi perasaan sendiri. Macam mana? ALLAH swt dan aku je yang faham. Susah nak citer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan